Helena Rantanen, III VÕ
Laupäeval, 2. märtsil toimus F1-sarja 75. hooaja avasõit Bahreinis. Paremate tulemuste nimel on talve jooksul meeskonnad autode kallal küll töötanud, kuid võrreldes eelmise aasta tulemustega pole paremuse järjestuses palju muutunud. Avasõit kinnitas mitme vaataja hirmu: algavat hooaega domineerib taaskord Max Verstappen (Red Bull). Samuti oli avasõit Bahreinis ajaloo esimene, kus kõik sõitjad ületasid finišijoone.
Max Verstappeni tahavaatepeeglis on pilt samasugune nagu eelmisel aastal. Kauguses näeb ta Ferrari punast ja aeg-ajalt Mercedese hõbedast läiget. McLareni sõitjad, kes 74. hooaja lõpus Verstappenile kerget peavalu tekitasid, jäid seekord poodiumist kaugele. Ferrari on Red Bulli kõige lähedasem rivaal, aga võit on paraku ikkagi käeulatusest väljas: juba 10ndal ringil oli teiselt kohalt alustanud Charles Leclerc (Ferrari) kaotanud 9,765 sekundit Vertsappenile ning samuti kukkunud neljandale kohale. Sel hetkel oli Verstappeni lähim sõitja George Russel (Mercedes), kes oli Verstappenile kaotanud 7,861 sekundit.
Seitsmekordsel maailmameistril Sir Lewis Hamiltonil olid suured ootused Mercedese FW15 autole, aga hooaja avasõitu pärssinud elektroonika ja mootori ülekuumenemise probleemid ei lubanud tal auto täielikku potentsiaali kasutada. Mercedese meeskonna juhi Toto Wolffi sõnul pidid sõitjad 0,5 – 0,6 sekundit ringi kohta aeglasemalt sõitma, kui oli võimalik. Samuti tekitas Hamiltonile probleeme auto iste, mille üks kinnitus purunes sõidu jooksul. Hamilton alustas hooaja avasõitu pettumust tekitavalt üheksandalt kohalt ning sõidu jooksul suutis ta tulemust parandada vaid kahe koha võrra.
George Russelit painasid samad ülekuumenemise probleemid, mis Hamiltonigi. Russel alustas sõitu kolmandalt kohalt ning kuigi sõidu alguses möödus ta Leclercist, siis sõidu arenedes ei suutnud ta oma positsiooni kaitsta. Temast möödusid Verstappeni meeskonnakaaslane Perez ja mõlemad Ferrari sõitjad, Charles Leclerc ja Carlos Sainz, ning sellega kukkus Russel viiendale kohale. Peale sõidu lõppu väljendas Russel pahameelt öeldes, et ülekuumenemisprobleemideta oleks poodium võimalik olnud.
Juba 14ndal ringil möödus Sergio Perez (Red Bull) George Russelist andes Red Bullile esimese ja teise koha, mida nad hoidsid sõidu lõpuni. Kuigi Perez ja Verstappen sõidavad sama autoga, siis sõidu lõppedes oli Perez Verstappenist maas 22,457 sekundit. Pereze leping Red Bulliga on lõppemas ning selleks, et oma kohta meeskonnas hoida, peab ta tõestama, et suudab Verstappeniga sammu pidada.
Võrreldes eelmise hooajaga tekitas kõige suuremat pettumust Alpine’i meeskond. Kuigi juba viimastel aastatel on Alpine’i tulemused oodatust halvemad, siis sel aastal jäid nad veel rohkem teistest meeskondadest maha. Juba kvalifikatsiooni esimese etapi lõpetasid Alpine’i sõitjad viimastena. Olukord on nüüdseks halvenenud sellega, et tehnilise meeskonna kaks tippliiget, Matt Harman ja Dirk de Beer, on otsustanud uue hooaja kehva alguse tõttu Alpine’ist lahkuda. Alpine’i üheks eeliseks on see, et nad on üks suurima rahastuse ja töötajate arvuga meeskond, kuid siiski ei suudeta oodatud tulemusteni jõuda.
Vaatajate meelest tegi parima sõidu Carlos Sainz, kes oli veenvalt parem Ferrari sõitja. Sainz avaldas muljet oma möödasõitudega ja oli Red Bulli kõige lähim rivaal, jäädes Perezest ainult 2,550 sekundi kaugusele. Samuti oli Sainz Leclercist sõidu lõpus 14,384 sekundiga ees.
Toetajad ootasid uuelt hooajalt tasavägisemat võitlust, kuid avasõidu põhjal võib eeldada, et meeskondade järjestus jääb võrdlemisi samaks. Teistel meeskondadel on vaja näha vaeva, et jõuda järgi Red Bullile. Hooaja huvitav osa on see, kas Red Bull purustab eelmisel aastal seatud rekordid.