Erik Rebane III SO
Teadupärast on üks gümnaasiumiastme eduka läbimise tingimusi uurimistöö sooritamine. Seda on võimalik teha kõigi kolme aasta jooksul, ent mina valisin selle jaoks esimese aasta. Tagasi vaadates on see ka üks parimaid valikuid, mida kolme aasta jooksul koolis olen teinud.
Kuna õpin kitsast matemaatikat, on mulle ka valikainete ainepunktid tähtsad. Tahtsin ülejäänud ajal nendega rohkem tegeleda ja eksamiaastal ka olla muude asjadega võimalikult vähe hõivatud. Seega oli eesmärgiks esimesel võimalusel saada uurimistööks nimetatavast kohustusest priiks ja asja korralikult tehtud. Õp. Aili Kiin, kes ongi uurimistööde juhendamisele keskendunud, käis ka pakkumas ülesannet, mis kattus ühtaegu nii Tartu ülikooli poolt korraldatava võistluse teemaga kui ka kooli uurimistööga. Võtsin ülesande vastu ja tegin valmis meediateemalise uurimistöö, mis käsitles uudislugude kallutatust. Tulemus jäi veidi segaseks, kuid tehtud ta sai.
Inimloomuse vastu ei saa ja seetõttu töö ära saatmine jäi ka viimasele minutile. Siit ka soovitus – kui mõne ülesande jaoks antakse ohtralt aega, püüdke see võimalikult vara ära teha, et midagi hinges närima ei jääks. Nii tuleb tõenäoliselt ka töö parem välja. Edasi saaks tegeleda rahulikult näiteks valikainetega ja muidugi õppimise endaga.
Kokkuvõtteks – kõige parem on gümnaasiumisse tulles esimesel aastal uurimistöö võimalikult vara ära teha. Selleks on end küll vahel päris raske motiveerida, aga nii on edasi lihtsam. Aega on hiljem rohkem nii õppimiseks kui ka lõbutsemiseks. Pealegi on teisel aastal päris hea tunne, kui enamik tegelevad just uurimistööga, aga endal on juba see ammu tehtud ja kaitstud.